PRISER:
For informasjon om påmelding og priser, se meny-valg “Påmelding”.

 

ANKOMST
Ved ankomst må alle lag komme til Hovedsekretariatet (hovedinngang Selbu ungdomsskole) for registrering av lag, uthenting av lagsmapper og få henvisning til sitt rom.

 

HOVEDSEKRETARIAT
Ligger på Selbu ungdomsskole (hovedinngang).

  • Fredag: 17 – 23
  • Lørdag: 07 – 23
  • Søndag: 07 – 16

 

MAT/KIOSK
Matservering foregår på Gimle samfunnshus

  • Frokost lørdag Kl 07.00 til 09.30; Brødmat og pålegg
  • Lunsj lørdag Kl 11.00 til 13.00; Påsmurt baguett
  • Middag lørdag Kl 14.00 til 17.00; Varm mat
  • Frokost søndag Kl 07.00 til 09.30; Brødmat og pålegg
  • Lunsj/middag søndag Kl 11.30 til 16.00; Varm mat
  • Kafeteria i telt; med servering av kaffe, kaffebrød, drikke, yoghurt, salat og frukt.
  • Kiosk på cupområde og ved Selbuhallen; salg av pølse, chips, og drikke. Åpen fra kl 08.00.

 

OVERNATTING
Overnatting på cupområdet. (Bell skole og Selbu Ungdomsskole)
Dersom det blir plassmangel kan noen lag bli plassert på andre overnattingssteder i bygda. Disse lagene vil få beskjed i god tid før cupen. Lagene må ordne skyss til cupområdet selv og får fire parkeringsbevis for hele helga til disposisjon.

Utsjekk/opprydding: Må skje før kl 12.00 på søndag. Rommene skal være ryddet og kostet. Lagleder skal gjennomgå rommene sammen med en ansvarlig for SelbuCup før de kan forlate rommet.

Nattevakter: Selbucupen har egne nattevakter som går streifvakter, men på noen av byggene kan det være nødvendig at lagene stiller med nattevakter selv. Dette blir fordelt mellom lagene ved overnattingsstedene.

Madrasser: Doble luftmadrasser er ikke ønskelig da dette skaper plassmangel på rommene.

Det skal være ro på skolene etter kl. 23.00! (24.00 lørdag)

 

CAMPING PÅ CUPOMRÅDET
Selbucup tilbyr et visst antall campingplasser på cupområdet for foreldre/foresatte/publikum. NB! Begrenset antall plasser, først til mølla gjelder.

Bestilling av campingplass til ansvarlig Jo Inge Hoem, epost: johoem@hotmail.com

Priser:
Campingplass med strøm: 200,-kr pr døgn
Campingplass uten strøm 150,- kr pr døgn

E-post med bestilling må inneholde:

  • navn på bestiller, epostadresse og telefonnr
  • antall plasser
  • med eller uten strøm
  • med eller uten fortelt
  • antall døgn (ankomst fredag eller lørdag)

Det kan også settes opp lagstelt i Gimletrøa, dette er gratis, og bestilling sendes til Camping-ansvarlig. Merk da bestilling med lagstelt.

 

PARKERING
Parkering ved cupområdet. 50,-kr pr dag, tar både kontanter og kort.

Det er dessverre ikke mulig å lade El-biler på cupområdet, men det er lademuligheter ved Rådhuset og Sykehjemmet i Selbu sentrum, ca 1km fra cupområdet.

 

GARDEROBER
Garderober i Selbuhallen og Selbu Ungdomsskole kan fritt benyttes.

 

DISKOTEK
Det arrangeres diskotek på Gimle Samfunnshus (samme lokale som middagsservering) Lørdag 10. juni fra kl 19.30-21.30. For gjester/spillere som ikke har A- eller B-kort, koster inngangsbilletten 50 kroner. Foresatte (voksne) har gratis inngang. Det blir tradisjonell disco & livemusikk fra det lokale bandet Blue Diamonds.

 

PENGER
Det er kortterminal i kioskene, i kaffeteltet og i Selbuhallen, for betaling av mat og drikke med mer.

 

APOTEK
Husk å ta med deg all medisinen du tror du vil trenge, også smertestillende e.l.  Apotek finnes ca 1 km fra cupområdet og har åpent til kl 14 lørdag. Søndag stengt.

 

RØDE KORS
Røde Kors har tilholdssted på Selbu Ungdomsskole ved Hovedsekretariatet.

 

RUSMIDLER
Det er forbudt å bruke/inneha alkohol, narkotika og andre rusmidler på eller utenfor området. Lag som ikke overholder forbudet vil bli rapportert.

  

HITTEGODS
Hittegods blir tatt i mot og tatt vare på av Hovedsekretariatet under cupen. Husk å ha merket utstyr med navn og adresse.

Etter cupen vil hittegodset bli oppbevart i Selbuhallen. Ta kontakt med Jahn Kristian Hansen / Mobil: 92410470 / E-post: hansen1994@hotmail.no

 

SPILLEREGLER  (ny serie fom 01.05.15)

Klasse  Lag  Spilletid Fødselsår    
 Mini 8  J/G/Mix  2 x 7 min  2009 eller senere 2 min pause Ikke sluttspill
 Mini 9  J/G  2 x 7 min  2008 eller senere 2 min pause Ikke sluttspill
 10 år  J/G  2 x 10 min  2007 eller senere Uten pause Ikke sluttspill
 11 år  J/G  2 x 10 min  2006 eller senere Uten pause Ikke sluttspill
 12 år  J/G  2 x 12 min  2005 eller senere Uten pause Sluttspilll
 13 år  J/G  2 x 12 min  2004 eller senere Uten pause Sluttspilll
 14 år  J/G  2 x 12 min  2003 eller senere Uten pause Sluttspilll
 16 år  J/G  2 x 12 min  2001 eller senere Uten pause Sluttspilll

Turneringsregler:

  • Klasse Mini til J/G 11år spiller enkelt seriespill, med minimum 4 kamper.
  • I klassene 12 år og oppover spilles det sluttspill.
  • Det gis IKKE mulighet for ANTILAG.
  • Minihåndball: maks 8 spillere på hvert lag, og 4 kan være på banen samtidig.
  • Jenter/gutter 10 og 11: 6’er håndball, maks 12 spillere på laget, 5 utespillere og 1 målvakt på banen samtidig. Målene har nedsenket tverrligger.
  • Årsklassene J/G 14 og 16 spiller kampene i Selbuhallen, og kan bli satt opp til å spille på fredag kveld. De andre lagene spiller på asfalt og grusbaner lørdag og søndag.
  • NHF sine bestemmelser for turneringsarrangement gjelder.
  • Dispensasjon: For klasse Mini – J/G 11 år gis det en generell dispensasjon der 2  spillere kan spille på flere lag i samme årsklasse. Disse 2 spillerne skal rulleres, slik at topping av lag ikke forekommer. Søknad om dispensasjon er her ikke nødvendig.
    Andre søknader om dispensasjon må sendes til ansvarlig for kampoppsett.
  • Protester: Protestgebyr 1000,- kr. Dersom protest tas til følge, vil dette gebyret bli betalt tilbake.)

Sluttspill-regler (for J/G 12 og oppover)

  • Etter innledende kamper:
    • Står to eller flere lag likt i poeng, avgjøres rekkefølgen på lagene slik:
    1. Poengforskjell i innbyrdes oppgjør
    2. Målforskjell i innbyrdes oppgjør
    3. Flest scorede mål i innbyrdes oppgjør
    4. Målforskjell i samtlige spilte kamper
    5. Flest scorede mål i samtlige spilte kamper
    6. Loddtrekning
  • Spilletider kvartfinale og semifinale; 2 x 12 min (klokka går ved sidebytte)
  • Spilletider A- og B-finaler; 2 x 12 min og 5 min pause
  • Ved uavgjort i sluttspill: For kamper i videre-/sluttspillet som står uavgjort etter ordinær spilletid, skal det spilles til første mål vinner- maks 4 min. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).
    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.
    • Ved uavgjort i A-finaler: 2 x 3 min ekstraomganger. Er stillingen fortsatt uavgjort, avgjøres kampen ved 3 x straffekast fra hvert lag (3 ulike spillere plukkes ut). Deretter 1 og 1 spiller til vinner er avgjort (da kan tidligere straffeskytter benyttes).
    • Avkast ved spilleforlengelse avgjøres med loddtrekning, likeså straffekast.

 

PULJESPILL OG PREMIERING

  • Premiering til alle spillere i klasse: Mini, J/G 10 og J/G11. Deles ut ved «uteamfi» etter siste kamp.

                                                                                                                                                                            

JURY
Cupen har egen jury som består av:

  • Lars Rolseth – cupleder
  • Guro Fenne – ansvarlig kampoppsett
  • Anne Johansen – dommeransvarlig under Selbucupen
  • Kjetil Reinskau- Røros IL – representant fra annen klubb

Ta kontakt med Hovedsekretariatet hvis noe angår juryen.

 

KAMPOPPSETT

  • Kampoppsett blir lagt ut på hjemmesiden under meny “Kamper”. Lag vil få beskjed om endringer per e-post.
  • Dispensasjoner:
    For klasse Mini – J/G 11 år gis det en generell dispensasjon der 2  spillere kan spille på flere lag i samme årsklasse. Disse 2 spillerne skal rulleres, slik at topping av lag ikke forekommer. Søknad om dispensasjon er her ikke nødvendig. 
    – Andre dispensasjoner må søkes skriftlig til ?????. Godkjente dispensasjoner blir lagt ut på hjemmesiden.
  • Registrering av spillere: Alle spillere må registreres med navn og fødselsdato innen 1.juni. Dette gjøres via vår hjemmeside ved å gå inn på påmelding av lag.
  • Drakter: Ved draktlikhet stiller bortelaget med annen farge. Minilagene har tilgjengelige vester på banene.  

 

RESULTATER
Vil komme på infotavla i innhuket på nedre side av Selbu Ungdomsskole.
Resultater legges også ut fortløpende på hjemmesiden, under “Kamper”.